Yosemite/ San Fransisco - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu Yosemite/ San Fransisco - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu

Yosemite/ San Fransisco

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rolien

27 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hoi hoi,

Zo even weer een klein verhaaltje hier vanuit San Fransisco.
Na een nacht waarin Rolien 10 uur heeft geslapen moe van alle indrukken, zijn we de volgende dag uit Fresno vertrokken richting yosemite park.
Na een mooie rit tussen de fruitbomen en druivenplantages door, kwamen we aan in yosemite park.
Aangekomen in de valley, hebben we onze wandelschoenen aangetrokken voor een Hike richting de watervallen.
Dit was een behoorlijke klim, met mooie uitzichten van boven op de rivier.
Stijle rotswanden torenden boven ons uit, waar in het voorjaar de bergbeklimmers van dromen.
Erg mooi.
De loop naar boven kostte behoorlijk wat zweet en we waren ook blij dat we halverwege op de brug al een mooi uitzicht hadden op de watervallen.
Hadden we in ieder geval een reden om uit te rusten en te genieten van het mooie uitzicht.
Na wat fotos gemaakt te hebben, weer verder opwaarts richting de watervallen.
Net voor de watervallen nog een steile trap van 200 treden overwonnen, en daar was het dan.........het mooie uitzicht op de waterval.
Heerlijk om hier even te staan. Er kwam zo'n lekkere nevel vanaf dat het heerlijk verkoelend was.
Hier hebben we dan ook even heerlijk gepicknickt.
Na een half uur boven geweest te zijn weer naar beneden gewandeld in een iets rapper tempo.
Beneden aangekomen waren we ongeveer 3 tot 3,5 uur verder en hebben we nog even heerlijk met de voetjes in het ijskoude water van de rivier gezeten.
Overnacht in magenta! Zo'n 120 km voor San Fransisco, in een mooi hotel.
Hier nog wat boodschapjes gedaan en nog even bij de Chinees naar binnen geschoten om nog even heerlijk te wokken.

Vanmorgen zijn we tegen 9 uur na het ontbijt weer vertrokken rIchting de grote stad.
Na een uurtje rijden zagen we de skyline van San Fransisco al opdoemen, en reden we al over de golden bah bridge waar het verkeer richting de stad boven rijd en het verkeer uit de stad onder rijd.
Half uur later stonden we met behulp van onze hulpvaardige Tom alweer voor het hotel.
In checken kon nog niet, maar parkeren was geen probleem.
Gelijk maar richting Fisherman warf gelopen om hier wat rond te kijken.
Tegen 13:00 uur geluncht lekker in het zonnetje.
We hadden al wel de lange broeken aangetrokken, want het is hier een stuk frisser.
Daarna met de bus de stad in en in het centrum uitgestapt om Chinatown en Union square te bezichtigen.
Later in de middag nog even van de zon genoten op het terras bij Union Square.
Genoten van allerlei verschillende mensen, heerlijk.
S'avonds wilden we weer de bus in, maar iedere bus die kwam mochten we niet mee.
Steeds hadden we het verkeerde kaartje.
Na 3 keer verkeerd ingestapt te zijn, en te horen te krijgen dat we het kaartje van een andere busmaatschappij hadden, heeft Rolien haar charmes maar in de strijd gegooid.
Dit werkte perfect, we waren in no time weer bij Fishermann warf en hebben de beste man maar beloond met een paar dollar.
Hier nog even genoten van de uitzichten op Alcatraz.
Hier hadden we graag heen gewild, maar de tour was uitverkocht.
Erg jammer, de enige manier om nog aan kaartjes te komen was via de plaatselijke ticketverkoop.
Die lui wilden er een slaatje uit slaan en vroegen 95 dollar voor 1 kaartje, terwijl de kaartjes normaal 38 dollar kosten.
Nou jammer dan, maar in geen 95 jaar.
Het moet wel leuk blijven hè.
Na nog wat gegeten te hebben, naar ons hotel gelopen om in te checken.
Morgen weer verder, nog de laatste dingen bekijken en dan langs de kust de "pacific coastride" richting Los Angeles. Hier hebben we nog een weekje de tijd voor, voor de laatste 850 km.
Dus nog maar wat luieren aan het strand, en van alle indrukken genieten.

Doei doei.

• 27 Augustus 2012 - 12:01

Pa En Henny:

Hallo luitjes,

Prachtig verhaal met toch wel een vermoeiende tocht. En Rolien maar denken
    aan te komen. Nou met zulke tochten moet je wel afvallen toch? Zijn blij voor
    jullie dat je zo kunt genieten van deze vakantie. Wij lezen met plezier jullie ver-
    halen. Hier is alles OK en met jullie Abeltje en tuintje ook.
    Nog veel plezier deze week.

Liefs van Pa en Henny

• 28 Augustus 2012 - 09:32

Jannet:

Weer even bijgelezen en foto's bekeken. jullie maken wat mee!Echt leuk dat wij op deze manier met jullie mee kunnen genieten. De vakantie is hier nu echt voorbij. Jammer hoor! Gelukkig hebben jullie nog een weekje tegoed. Geniet er maar lekker van! Hopelijk zien jullie letterlijk en figuurlijk geen beren op de weg! Lieve groeten, Jannet en vast ook van Ed,Koen en Karlijn! Xxxx