Sequoia park/ Fresno - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu Sequoia park/ Fresno - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu

Sequoia park/ Fresno

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rolien

25 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag vanuit Bakersfield naar Sequoia park gereden, om de reuzenbomen (sequoia) te bezoeken.
Het was nog een aardig ritje hier naar toe,veel slingerwegen en veel klimmen het laatste stuk.
Maarrrrrr.........dan heb je ook wat.
De eerste bomen die we tegen kwamen verbaasden ons al, maar hoe verder we het park inkwamen des te groter de bomen.
Even gestopt bij een parkje, waar je een rondje van een km kon lopen langs allemaal grote sequoia bomen.
Erg indrukwekkend allemaal.
Toen we bijna aan het einde van het park waren, kwam er ineens een man de bocht om rennen en hij zei there are two bears behind me!!!
Ik dacht dat de man een grap maakte, en dacht dat hij ons bedoelde.
Maar veel Tijd om na te denken hadden we niet, want er stonden al twee echte beren voor onze neus. Moederbeer en een kleintje.
Dat was wel even schrikken, want je leest wel overal dat je beren kunt tegenkomen en dat je voedsel uit je auto moet halen, anders breken ze je auto open.
Maar dan denk je ooooh dat zal zo'n vaart niet lopen met die beren.
Maar dan kom je ze wel tegen.....erg leuk,alleen weet je niet gelijk wat je moet doen.
Eerst maar kijken hoe ze reageren.
Nou ze gingen lekker blaadjes grazen en wij wilden foto's maken, was onze batterij van de camera niet net leeg!!
Stom stom stom..........maar gelukkig hadden we de telefoon nog en hebben we daar wat foto's mee gemaakt en natuurlijk ook gefilmd.
Die andere man maakte ook een foto, maar de Moederbeer was niet zo dol op dat klikgeluid en begon gelijk te grommen en zijn tanden te laten zien.
Twee drie minuten bleven ze daar staan, maar wat duren minuten lang als je verder weinig kanten op kunt.
Wel weer een hele belevenis.
Verder nog naar de grootstenboom ter wereld geweest, de Sherman tree, 84 m hoog, 11 meter breed en 33 meter in omtrek.
Geweldig mooi.
Daarna weer in de auto gestapt om naar het volgend overnachtingshotel in Fresno te rijden.
In de parken zelf overnachten is ook mogelijk maar dan betaal je gauw 200 dollar per nacht.
Morgen naar yosemite park.
Doei doei.

Geniet er van groeten Gerard en Leida

• 25 Augustus 2012 - 22:53

José:

Hallo Bert en Rolien,
    Wat een spannend verhaal van die beren, het is erg leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's zijn ook mooi
    Geniet er nog lekker van
    groetjes

• 26 Augustus 2012 - 20:02

Suzanne:

Hé Bert en Rolien,

Zo te lezen genieten jullie echt met volle teugen van deze rondreis. Door de enthousiaste manier van vertellen beleef ik het gewoon een beetje mee. Wat een belevenissen allemaal. Helemaal met die beren.
    Heel bijzonder.

Geniet er nog van samen!!

Groetjes Suzanne Westra-van Hal

• 26 Augustus 2012 - 21:20

Eddy & Jannet:

Howdy reizigers,

Volgens ons hebben jullie het goed naar je zin in de States.
    Het kan natuurlijk niet tippen aan Rosas, maar goed je kunt niet alles hebben hè...

Leuk om jullie avonturen te lezen in de reisverslagen . Jullie maken heel wat mee... Vooral doorgaan met schrijven!
    Het zal niet meevallen om later weer in jullie caravan te slapen na al die grote luxe hotels.

Hier ook alles prima. Jannet heeft zojuist Sarah voorbij zien komen, dus die ligt uitgeteld op de bank:)) En ik ben vanmiddag tussen de zeehondjes wezen kitesurfen op de nieuwe Maasvlakte. Een fantastische locatie en perfect weer.
    Een schil contrast bij een wilde moeder beer met jong, maar het was toch leuk!
    De kids gaan morgen weer naar school, dus er komt weer rust in de tent...

Bert, wat ik me afvraag. Hoe ga je die oude Yank welke je hebt gekocht naar Nederland brengen?

Nou luitjes, geniet nog lekker van jullie mooie reis, en we kijken uit naar het volgende verslag!

Groetjes, van Ed, Jannet, Koen en Karlijn

• 27 Augustus 2012 - 07:57

Bert En Rolien :

Hè hoi Suzanne,

Leuk dat je even hebt gekeken op onze site.
    Je beleeft het zeker helemaal zelf een beetje weer, wat pier 39 betreft had je gelijk hoor.

Nou Bert gaat weer verhaaltje schrijven

Groetjes van hier en zie je xx