Calgary/ Watertonpark - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu Calgary/ Watertonpark - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu

Calgary/ Watertonpark

Door: Bert en Rolien

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rolien

01 Juni 2015 | Canada, Waterton Lakes

Hoi allemaal,

Na een goede vlucht met een overstap in Frankfurt naar Calgary, zijn we iets voor 15.00 uur Canadese tijd (23.00 uur in NL) geland.
Nadat we de koffers hadden, hebben we onze huurauto gehaald en naar het hotel gereden.
Een heerlijk hotel met prima bedden waar we heerljjk hebben geslapen.
De volgende ochtend natuurlijk heel vroeg wakker......helemaal uit ons ritme.
Dan maar van de nood een deugd maken en op tijd aan het ontbijt en nog gauw even met de auto naar downtown Calgary, omdat we toch pas tegen 12.00 uur de camper konden halen.
We zagen dat 200 m vanaf de camperverhuurder ook een Budgetcar zat, waar we de auto hadden gehuurd.
Toch maar even vragen of het mogelijk was om de auto bij hun in te leveren.
Dat was no problem......scheelt weer een ritje naar het vliegveld.
Verder die morgen heerlijk in Calgary wat rondgekeken en de Calgarytower in geweest.
Hier sta je op een glazen vloer naar beneden te kijken, nou ik kan je zeggen dat je dan wel even een heerlijk gevoel in je buik krijgt.
Tegen 12.00 uur de camper opgehaald en over de prairie hiway22 de cowboytrail naar Watertonpark gereden.
Onderweg nog gelaserd door de sherrif.........ik zag hem staan en hield me precies aan de snelheid voor mijn gevoel.
Toen ik langs reed zag ik hem heftig bewegend met zijn armen.........SLOWDOWN SLOWDOWN roepen.
Waarna ik maar eens op mijn km teller keek, reed ik 30 km te hard de bebouwde kom in.
Dat krijg je he met een amerikaanse auto waar de mijlen groter op staan als de km. Stom stom stom.
Heb maar ff behoorlijk afgeremd en vriendelijk naar de man gezwaaid.
Hij zal wel gedacht hebben stomme toerist, en kwam verder ook niet achter ons aan.
Tegen half 7 aangekomen in Waterton N.P. en een mooi plekje aan het meer gekregen.
De volgende dag na het ontbijtheerlijk aangerommeld en daarna nog naar het visitorcenter gereden en een mooie pittige hike /bergtocht gemaakt waar we een prachtig uitzicht hadden over het meer. 200meter hoogteverschil in 1 km best pittig!
s avonds nog even weer het park in gereden om beren te spotten.....maar het enigste war we tegenkwamen waren hertjes en eekhoorns, nou die hebben we thuis ook.
Morgen richting de USA Glacierpark.
groetjes van hier.

• 01 Juni 2015 - 07:20

Bert En Rolien :

Sorry mensen morgen nieuwe poging met de foto's
    Ging niet helemaal goed ligt niet aan jullie computer!!!
    Gaan nu eerst op bed laters .

• 01 Juni 2015 - 13:02

Abel & Anja:

Ziet er mooi uit hoor!
    Have fun en geniet!!!

• 01 Juni 2015 - 18:46

Arend Bolt:

Hoi Bert & Rolien,

Bedankt voor jullie bericht en fijn dat jullie goede reis hebben gehad.

Wat een camper......2 personen!!!

Fijne vakantie verder.

• 03 Juni 2015 - 12:26

Marjan:

Hallo Bert en Roelien

Wat een prachtig gebied waar julllie zijn en een giga camper mooi man. Geniet er lekker van en hou jullie zo lekker in de gaten

gr marjan veldman