Weekje Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu Weekje Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu

Weekje Vancouver Island

Door: Bert en Rolien

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rolien

17 Juni 2015 | Canada, Tofino

Hey there,

How are you fox, how are you doing today.
Daar begint meestal de dag mee als je de mensen tegenkomt hier.
Vancouver island is een prachtig mooi eiland waar veel te zien is, alleen hebben we de eerste 2 dagen gerelaxed en heerlijk gelezen en niet teveel gedaan op camping pebblebeach nabij Victoria.
Het was hier prachtig weer, en daar hebben we volop van genoten.
Gewoon omdat het kan!
Dag 3 moesten we eerst de gebruikelijke dingen weer doen, boodschappen, tanken en gastank vullen want die was inmiddels ook leeg geraakt.
S morgens bij het wakker worden even de standkachel aan is wel zo prettig, want het zijn hier koude nachten.
We hadden 2 nachten geboekt op een camping vlakbij de stad Victoria, hier hadden we een heerlijke plek aan het water met uitzicht op de stad.
Een drukke bedoening , watervliegtuigjes komen en gaan, taxibootjes gaan van hot naar her, en een mooi uitzicht.
Kortom een superplek.
S middags met de watertaxi naar de stad gegaan om de stad te bezichtigen, eerst stopten we bij Fishermans warf, gezellige drukte met viskraampjes en andere toeristische attracties.
Maar wij namen een halte verder.
Downtown..........was de volgende halte, bij aankomst lagen hier ook twee enorme plezierjachten, van die grootte die je ook altijd ziet in de haven van Monaco.
Eentje van 42 miljoen en eentje van 21 miljoen, vertelde de kapitein van de taxi, die best wel leuk kon vertellen.
Maar we hadden inmiddels aangelegd en dus tijd om afscheid te nemen van de captain en tijd om de stad te gaan bezichtigen.
Victoria is een mooie kneuterige stad waar veel kunstenaars wonen, een mooie stad met gezellige winkelstraatjes restaurantjes en barretjets, een stad met engelse invloeden, geen megadrukte maar gewoon kneuterig.
Na een tijdje rondgewandeld te hebben ff gegoogled wat hier de goeie restaurantjes zijn..........en ja hoor, google weet het allemaal.
Bovenaan de lijst stond een italiaans restaurant......el tearazzo genaamd. We hadden allebei wel zin in italiaans dus was de keuze gauw gemaakt. Via google maps de straat opgezocht.......bleken we er twee straten vandaan te zijn, dus 15 minuten later zaten wij aan een tafeltje bij de italiaan.
Hier hebben we heerlijk gegeten.
De avond was inmiddels gevallen en de zon ging binnen een uur verdwijnen achter de horizon, zodat we besloten om de benenwagen terug naar de camping te nemen, een heerlijke wandeling van een km of 4 langs de kade met mooie uitzichtpunten terug naar de camping.
De volgende dag scheen de zon weer volop en hebben we heerlijk aan de waterkant ontbeten.
Vandaag was het plan om naar Ucluelet/ Tofino te gaan, een ritje van 293 km maar liefst.
Een mooie route dwars over het eiland.
We hadden alweer een uurtje of 2 gereden, toen we weer een camper en caravanbedrijf tegenkwamen.
We hadden al een paar keer gezegd tegen elkaar, we gaan nog een keer kijken, maar het bleef er altijd bij.
We zagen ze iedere avond staan op de campings, de prachtige grote trailers/ caravans en camperbussen met enorme slide outs. Van die hele zijkanten die uitschuiven als je op een camping staat, waarmee je enorm veel ruimte krijgt.
Prachtig gewoon.
Nu kwamen we weer langs zon bedrijf en voordat we het wisten reden we al op de afrit naar het caravan bedrijf.
We reden het terrein op en werden vriendelijk welkom geheten op de gebruikelijke vriendelijke manier...........Hey fox , how are you doing today. My name is Michelle and when you have any question, you come in to the office.
Wij uitgelegd dat we ons altijd hebben verbaasd over die gigantisch grote caravans en campers en of we wel even mochten kijken.
Helemaal geen probleem.
Ik geloof dat we een uur hebben rondgedwaald hebben over dit terrein, caravan in caravan uit trailer in trailer uit camper in camper uit.
We hebben ons enorm verbaasd.
Er staan dingen bij, als je daarmee aankomt op een europese camping dan zou ik maar 3 plekken gaan boeken.
Maar we moesten weer door en kwamen onderweg richting Ucluelet nog het beroemde regenwoud tegen, waar we nog een uurtje rondgelopen hebben en prachtige fotos hebben gemaakt van de prachtige oude bomen van minstens 800 jaar oud en de hoogste was 76 m en 9 meter omtrek.
Mooi om te zien allemaal.
Via prachtige bergwegen uiteindelijk tegen vijven aangekomen in Ucluelet waar we weer een camping hebben gezocht.
S avonds nog even door het uitgestorven dorpje gelopen, wat nog allemaal een beetje verlaten was omdat het seizoen nog niet op gang gekomen is hier.
Terwijl ons campvuurtje nog wat narookte van de avond daarvoor zijn we alweer op pad gegaan richting Tofino wat deze keer maar een halfuurtje rijden was.
Hier aangekomen kwamen we op een prachtige camping, waar we vanuit onze camper een prachtig uitzicht hadden over de zee., direct aan het strand.
Dit is een plek waar je wel dagen kunt verblijven zo prachtig is het hier.
Maar zoveel tijd hebben we niet, maar 2 nachten kan nog wel.
Dus 2 nachten geboekt.
S middags hebben we een whale watching tour geboekt. (Walvissen spotten).
We kregen voordat we de boot opgingen allemaal een droogpak aan over onze gewone kleding, en gingen met zijn twaalven op een snelle boot met 2 motoren van ieder 150 pk.
Ze hadden ons verzekerd dat de oceaan rustig was en dat het goed te doen was.
De eerste woorden van onze vrouwelijke captain( stoer wijf) waren , dat het voorin de boot meer onstuimig was dan achterin de boot en dat er een behoorlijk windje op zee stond.
Nou dat beloofd wat.
In het begin zo tussen al die eilanden was het echt schitterend, en ze vertelde volop over van alles wat we tegenkwamen.
De boot draaide op volle toeren, en met enorme sneheid spoedden wij ons over het water.
Toen we om de hoek van het volgend eiland kwamen moesten we tegen de wind in en de voorkant van de boot beukte tegen de golven in, hele golven water vlogen over de boot en waren we inmiddels net een stel verzopen katten in een badkuip.
Droogpakken liepen bij sommige vol water doordat ze de ritsen niet goed hadden afgesloten of doordat er gaten inzaten van ouderdom.
Maar we hadden wel enorm veel lol met zijn allen.
Toen we uiteidelijk in de baai aankwamen hebben we inderdaad walvissen gezien een stuk of 8.
Ieder keer kwamen ze boven en doordat ze in een beetje ondiep water zaten hoefden ze niet diep te duiken om bij hun voeding te komen met als gevolg dat we bijna geen staart te zien kregen.
Toch is het me gelukt om er nog een klein stukje van de staart erop te krijgen.
Onze vrouwelijke captain was net zo enthousiast als wij..... iedere keer als er een walvis bovenkwam riep ze staart staart staart en dan was het ooooohhhh jammer weer geen staart.Verder wist ze alles over het gebied en de eilandjes te vertellen en wat voor dieren er leefden.
Super om dit mee te maken.
Na een rustigere terugvaart met wind mee, maar wel op volle snelheid
tussen de eilandjes door kwamen we tegen half 7 weer aan in de haven.
Droogpak uit..........nou jah sommige waren tot op de onderbroek nat, en afscheid nemen van onze captain.
Weer terug op de camping na het eten nog een heerlijke strandwandeling gemaakt en genoten van de ondergaande zon.
Morgen gaan we hier nog een dagje genieten en dan gaan we donderdagmorgen weer naar de andere kant van het eiland.
Vrijdagmorgen nemen we de boot weer richting het vaste land.

Hoop dat jullie weer kunnen genieten van onze verhalen.

Groetjes voor iedereen en tot laterssss.

• 18 Juni 2015 - 08:52

Ralph:

Wederom leuke verhalen, tof voor jullie om het allemaal zo mee te maken. Mooie foto's.
    Veel plezier maar weer en hier alles oké

• 18 Juni 2015 - 11:27

José:

Prachtig verslag weer en allemaal zo herkenbaar voor ons jaren geleden, heerlijk genieten en relaxen lieve groet van ons

• 18 Juni 2015 - 17:09

Rina:

Prachtig weer om te lezen en te zien ...ik heb echt beeld hoe jullie daar in die boot allemaal dubbel liggen...." Wie wordt het natst" Haha

• 18 Juni 2015 - 17:14

Rina:

Vreemd ik had bij de vorige reactie veel meer geschreven er zijn maar 2 zinnen zichtbaar ...hoe kan dat???

• 18 Juni 2015 - 17:32

Arend Bolt:

Prachtig verhaal en foto's......walvissen super!!!

Fijne dagen verder.

• 18 Juni 2015 - 17:42

Bert En Rolien :

Haha klopt Rina ,
    Was inderdaad erg lachen en tja soms heeft de site kuren hij doet wat ie wil,
    Heb ik ook steeds met foto's plaatsen af en toe drama.
    Maar aanhouder wint.
    Wat leuk zo José he jij gaat gewoon weer 10 jaar? Terug.
    En inderdaad Arend walvissen waren erg mooi zie je niet iedere dag he.

Weer leuke reacties bedankt laters

• 19 Juni 2015 - 15:26

Jannet:

Wat een mooi verslag en prachtige foto's! Echt fijn om zo van jullie avonturen mee te kunnen genieten. Goed te lezen dat jullie het geweldig hebben. Weten jullie al welke camper jullie volgend jaar gaan huren? Jullie hebben nu een indruk wat er zoal allemaal op de markt is. Wat gaaf die walvissen! Ik had jullie wel willen zien zitten op die boot. Hahaha. Tot het volgende verslag! Dikke kus en knuffel!

• 22 Juni 2015 - 19:59

Harma:

Wat een super verhaal,
    wat een belevenissen kan mij voorstellen dat jullie echt genieten
    knap hoor zo,n onderneming.
    Even googelen en hup a weer een restaurantje ik zie het voor mij.
    Foto,s zijn heel mooi (les gehad Zus?)
    nog een weekje genieten en dan kunnen we alle foto,s bekijken,verheug mij er nu al op.

Nou lieverds geniet nog even van elkaar en de omgeving.
    lieve groet en kus van ons.

• 22 Juni 2015 - 21:56

Greta Mulder:

Mooie verhalen en foto's. We genieten even met jullie mee.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes greta en ted

• 23 Juni 2015 - 04:17

Bert En Rolien :

Hallo daar jongens en meisjes !!
    Zijn ff in dorp met internet weer een paar dagen geen internet op campeground gehad
    Maaaar volgend verslag zit in de pen hoor.
    En inderdaad zus heb een paar lesjes gehad Haha ons verjaardagskadoo
    Is al veel gebruikt, dus maak je borst maar nat heb nu al 1000 foto's op de camera oeps beetje veel he?
    He lieve mensen tot volgende verslag en kunnen nu zeggen tot gauw veel liefs
    Van hier uit Banff
    Xxxxx