Dag 10 en 11 dinsdag en woensdag 8 + 9 april - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu Dag 10 en 11 dinsdag en woensdag 8 + 9 april - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu

Dag 10 en 11 dinsdag en woensdag 8 + 9 april

Door: Bert en Rolien

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rolien

10 April 2014 | Verenigde Staten, Amarillo

Dag 10 Woensdag 8 April

Vanmorgen opgestaan met een mooi zonnetje, het beloofde een mooie dag te worden en dat werd het ook. Eerst nog wat leuke fotos gemaakt en daarna vertrokken richting Palo Duro Canyon. Onderweg naar Texas krijg je toch alweer een hele andere natuur. Het werd allemaal wat droger een en al prairie met wijdse uitzichten en een hele harde wind.

De Ford met V8 motor en 255 Pk moest er flink aan trekken, want we hadden de wind pal tegen. De benzine slurpte hij er flink doorheen. Dus net voor Amarillo nog maar even de tank weer volgegooid, zodat we met een volle tank het achterland ingingen. Je weet tenslotte nooit waar je terechtkomt.

Nog even weer bij de Walmart en het visitorcenter langsgereden voor wat boodschapjes en info over het gebied en de stad. Hier weer een hoop info gekregen waar we de komende dagen weer een keuze uit gaan maken. Daarna doorgereden naar het park waar wij rond de klok van 14.00 uur aankwamen. Ingecheckt en gelijk een campingplaats toegewezen gekregen. En wat voor een, eentje met een overkapping en picknick tafel waar je de camper naast kon zetten. Ideaal zon camping in het park, mooie ruime plekken en de buurman stond 40 m verderop. Mooi hoor in dit natuurgebied. We besloten om maar geen wandeling meer te gaan maken, maar lekker te gaan genieten van de zon, het was inmiddels tegen de 30 graden geworden.

S'avonds de camper gepakt en het park rondgereden en mooie foto's gemaakt van de canyon. De kleuren zijn s'avonds echt schitterend bij een ondergaande zon. Dus zijn we veel gestopt om foto's te maken. Het lijkt hier wel op de Grand Canyon in het klein om je een beetje een voorstelling van te maken, maar dan kleiner en in deze canyon rijd je over de bodem. Echt schitterend.

Toen we terugkwamen op de campground camper aangesloten op stroom en water en daarna bakkie gedaan en genieten van de natuur en de heldere nacht. Morgen gaan we een hike trail doen. Een wandeling door de canyon naar boven, 2,5 mijl heen en 2,5 mijl terug, dus zo'n km of 8.

Dag 11 Woensdag 9 April

Vanmorgen weer wakker geworden met een heerlijk zonnetje en heerlijk buiten ontbeten.
Het belooft weer een erg mooie dag te worden hier.

We hebben deze ochtend een erg mooie trail door de canyon gelopen met erg mooie vergezichten. Het was wel een pittig loopje met veel op en neer. Had je net een stuk geklommen ging je weer naar beneden. Maar echt een schitterende natuur. Na om 11.00 uur te zijn gestart kwamen wij om half 1 boven.

We hadden genoeg water meegenomen en wat andere koolhydraatjes en zoutjes zodat we deze lekker hebben opgepeuzeld in het zonnetje. Na een half uurtje te hebben gezeten boven aan de canyon zijn we weer afgedaald en na nog wat fotos onderweg te hebben gemaakt waren we rond kwart over 2 weer beneden. Nog even complimenten aan mijn berggeitje die met haar nieuwe hiking schoenen zonder ook maar een slippertje te maken boven is gekomen. Dat is wel eens anders geweest, meestal is het wel oeh of aah , maar nu sneed ze de route af en ging gewoon binnendoor. TOP!

Heerlijk uitgerust bij de camper en toen maar richting Amarillo gereden om nog even wat bezienswaardigheden in de stad te bekijken zoals een stuk historic route 66 en de hollywoodroute en dan morgen de caddilacranche als we richting Santa Fe gaan.

Na een tour door de stad en nog wat gegeten te hebben, zijn we naar de KOA camping gereden.
Via de historic route 66, waar erg veel vergane glorie te zien is, oude uithangborden van hotels, garage's en bars hangen bijna onleesbaar aan roestige palen.
Toen we op de camping aankwamen zagen we alweer 2 campers staan van road bear. We zeiden al tegen elkaar het zal toch niet waar zijn.
En ja hoor.........our Road Bear friends. Lachen toch. Nog gezellig even bijgekletst en genieten van de laatste zonnestralen.
Kortom weer een heerlijke dag in Texas.
Morgen richting Santa Fe.

• 10 April 2014 - 18:20

Wilma En Freerk:

Moi BenR,

Mooi om dit alles te lezen, leuke foto's ook. Zo zie je nog eens wat!
    Groetjes van ons en veel plezier verder!

• 11 April 2014 - 17:37

Maurice En Jolanda:

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat !!!! Jullie camper is heel mooi en we lezen dat jullie genieten, het is jullie gegund !!! We blijven jullie volgen en nog veel plezier. Het weer bij jullie is wel veel beter dan bij ons , het begint nu te regenen !!!

• 11 April 2014 - 19:49

Henny/Pa:

Leuk om te lezen jullie belevenissen. Zo doorgaan en vooral genieten
    Met jullie Abeltje nog alles ok.
    Groetjes en liefs van ons.
    Henny/Pa