Dag 7 en 8 zaterdag 5 en zondag 6 april - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 zaterdag 5 en zondag 6 april - Reisverslag uit Fort Smith, Verenigde Staten van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8 zaterdag 5 en zondag 6 april

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rolien

07 April 2014 | Verenigde Staten, Fort Smith

6 april 2014 | Door: Bert en Rolien
0 0 Fort Smith, Verenigde Staten
aA Dag 7 en 8
Dag 7 en 8 Zaterdag 5 en Zondag 6 April

Hallo allemaal daar waren we weer. Gistermorgen vertrokken uit Memphis om richting Hot Springs te rijden, onderweg nog even gestopt bij de Wallmart om nog even wat brood en water te halen. Daarna lekker ontbijtje met koffie op de parkeerplaats van de Wallmart. Na een halfuurtje zijn we weer on tour gegaan richting Hot Springs. Na nog een tankstop onderweg landen wij om 14.00 uur in Hot Springs. We zagen al een fonteintje dampen en zeiden al tegen elkaar daar kon wel eens heet water uit komen. Daarna het visitorcenter bezocht en daaruit bleek al dat we net al een vijftal badhuizen voorbijgereden waren. We konden mooi parkeren midden in het centrum bij het visitorcenter speciaal voor trucks en campers en jawel helemaal for free! Echte hollanders zijn wij ook he. We zijn maar eens aan de wandel gegaan door het centrum langs de badhuizen en toch de eerste maar eens binnengelopen om een kijkje te nemen. Zag er goed uit. We konden nog net terecht voor een uurtje badderen in het heilzame water. Maar wel apart want mannen en vrouwen was strikt gescheiden. Toch maar gedaan leuk om mee te maken, dus Rolien een kant op en ik een kant op. Binnengekomen kom je dus echt in een jaren 30 stijl oude meuk. Echt lachen. Uitkleden kleding in de kast en richting badhal. Grote ruimte daarna in bubbelbad met lekker warm bronwater zo uit de berg. Na een kwartiertje kwamen ze me weer halen om de volgende stap te doen. Nou ga maar zitten hoor 10 minuten met je bakkes in een bak met water zitten. Erg heilzaam, goed voor de prostaat zeggen ze dan. Daarna 10 minuten in een klein kasje met stoom, was ook weer lekker. En daarna was het slapen geblazen 2 warme handdoeken om voor en achter, ingewikkeld met lakens en liggen maar. 15 minuten later werd ik wakkeer gemaakt heerlijk hoor. Daarna nog in een heerlijke douche met allerlei massagestralen en daarna afdrogen en afkoelen in een coolingroom, hier kon je ook weer gaan liggen slapen als je dat wilde. Daarna aankleden en lekker buiten in een canadianchair gaan hangen om op Rolien te gaan wachten. Na een kwartier kwam ook Rolientje helemaal het vrouwtje weer naar buiten zij vond het ook super. Daarna nog een voorafje tapas genomen in een leuk restaurantje en genoten van de middag. Daarna wat rondgelopen in the city en nog bij een bron wezen kijken en er was nog een laatste schooldag aan de gang waar kinderen op en top gekleed naar toe gingen, een soort eindfeest zo te zeggen. Lekker gegeten in de pizzeria waar we voor 35 dollar gegeten en gedronken hebben, op zich een koopje natuurlijk, maar omdat we volgens hem te lang moesten wachten moesten we uiteindelijk maar 13 dollar betalen.
Daarna naar de campground, maar eerst nog naar boven met de camper over een smalle route naar een soort toren waar je een uitzicht hebt over verschillende staten. Een soort drielanpunt zal ik maar zeggen.
Hier genoten van het uitzicht en weer naar beneden gereden om naar de campground te gaan. Toen we op de campground kwamen in het National Park was er geen plek meer met stroom, dan maar zonder stroom, ook geen probleem ff afrekenen 10 dollar meneer en dat voor een hele nacht. Een dollar is ongeveer 0,75 eurocent dus hebben we een gunstige koers. Later nog een filmpje gekeken en daarna weer lekker slapen.Weer een dag.

Dag 8 Zondag 6 April

Vandaag al vroeg wakker geworden rond half 7 door een raar piepgeluidje, ik dacht dat het een alarm was voor een lege accu. Dus ik er maar uit en luisteren waar het vandaan kwam, bleek dat het een of andere vogel te zijn. Dan maar weer slapen het regende toch. Rond een uur of 9 er uitgeklommen voor het ontbijt en klaargemaakt voor de kerk. We hadden een kerkje gezien dat wel leek op een kerkje met van die zwarte mensen echt zo'n swingend kerkje uit de film je kent het wel. Wij naar binnen bleek dat de gemiddelde leeftijd wel erg hoog was. Niet echt wat wij zochten dus, maar we waren wel erg welkom. Van alle kanten werden we welkom geheten en werden handen geschud. De dominee benoemde ons zelfs nog vanaf de kansel. Kortom een leuke ervaring, maar nog niet wat we zochten. Volgende week nieuwe kans zeg maar. Daarna nog wat water bijgetapt uit de bron en maar weer opgestegen richting Forth smit. Halverwege gestopt voor een broodje en een driverwissel. Tina trucker ging het stuur overnemen. We waren 5 minuten onderweg toen er twee campers opdoemden, wij goed kijken en ja hoor het bleken onze "Roadbearfriends" te zijn. Zij waren die dag vertrokken uit Memphis en wilden een flinke punt zetten. Rolien een gassie erbij en ernaast rijden zodat ik nog wat plaatjes heb geschoten van hun. Hoe toevallig kan het zijn. Bleken ze ook nog weer op dezelfde camping te staan. Nog samen gezellig een borrel gedronken en wat foto's uitgewisseld. Morgen maar weer verder richting Oklahoma city.

Reageren

• 07 April 2014 - 12:26

José:

Hahaha mooi verhaal

• 07 April 2014 - 20:12

Rina:

Mooi verhaal fijn dat jullie het zo leuk hebben XXX