dag 1,2 en 3 - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu dag 1,2 en 3 - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Bert en Rolien - WaarBenJij.nu

dag 1,2 en 3

Door: bert

Blijf op de hoogte en volg Bert en Rolien

03 April 2014 | Verenigde Staten, Nashville

Dag 1 Zondag 30 Maart aankomst Chicago

Zo de eerste dag zit erop na een tussenlanding in Detroit waar we feilloos door de douane wandelden tijd om wat te eten en een bakkie leut.
We hadden anderhalf uur de tijd om onze vlucht naar Chicago te halen dus dat moest lukken. De tijd ging lekker snel, dus voor we het wisten zaten we alweer in het vliegtuig om vervolgens op O'Hare Chicago te landen. Het was een mooie dag met een lekker zonnetje en het was een graad of 12. Vanuit de lucht kon je nog duidelijk het ijs in het meer bij Chicago zien liggen en lag er nog her en der sneeuw op het vaste land. Het is hier een lange winter geweest maar het voorjaar komt er nu aan
Na veilig te zijn geland snel een taxi genomen want we konden de transferbus naar het hotel niet vinden, achteraf gelukkig maar want de volgende dag hoorden we van andere mensen 0dat ze nog al een tijd hadden staan wachten.
Na ingecheckt te hebben in het hotel, koffers naar de kamer brengen, lekker opfrissen en daarna eten, horloges op tijd zetten en slapen. We hadden niet zo'n grote kamer als bij vander Valk, want dat was echt een supergrote kamer het was wel 2 keer zo groot als normaal. Daarna om half 6 gaat de wekker morgenvroeg want half 7 komt de bus om ons naar de fabriek in Middlebury te brengen, waar wij onze camper moeten halen. Sleep well.

Dag 2 Maandag 31 Maart

Goedemorgen allemaal. Vanmorgen 5 uur maar uit bed gegaan want we waren natuurlijk al een tijdje wakker met al die tijdverschillen. Lekker douchen en om 6 uur ontbijt met scrambled eggs, muffins en pancakes. Er waren nog veel meer nederlanders die ook naar de fabriek gingen om een camper te halen, ik denk dat we wel met 30 personen waren. De bus zou om half 7 komen, maar kwam uiteindelijk om 7 uur. Om 7.10 uur reden we dan richting fabriek alwaar wij rond 9.15 uur aankwamen.
Hier stonden al heel wat campers klaar om mee te nemen, allemaal strak in de rij van groot naar klein. Ben benieuwd welke we krijgen. Na indeling van de groepen om uitleg over de camper te krijgen bleek dat wij en nog een paar anderen de kleinste camper kregen.
Toch maar ff gevraagd of ze niet iets grotere hadden en na wat overleg bleek dat we een grotere kregen eentje met slideout. Bij deze camper kun je de hele zijkant uitschuiven zodat je een heuse woonkamer krijgt. Superblij mee. Niet te groot en niet te klein. Daarna nog gauw even bij wat andere mensen in de campers gekeken hoe die eruit zagen. Daar waren echt grote campers bij van 11 tot 12 m maar die moesten allemaal richting Los Angeles en Florida. Prachtige campers maar erg groot.
Rond 13.00 uur waren we klaar om te vertrekken, snel richting supermarkt om boodschappen te doen en wat te eten in de camper. Daarna richting Shipshewana gereden, dat ligt 10 km vanaf de fabriek, om bij De Amish te kijken. Dat zijn mensen die streng gelovig zijn en totaal geen luxe hebben. Ze rijden nog rond met zwarte koetsen met paard ervoor, allemaal dezelfde koetsen, kleding en huizen. Heel sober leven zonder radio en televisie. De mannen hebben allemaal lange baarden en de vrouwen keppeltjes op hun hoofd. Verder maken ze alles zelf van huizen tot aan voeding toe, echt puur. Erg interessant om te zien allemaal. Daarna naar de camping in de buurt gereden die eigenlijk pas 1 april open zou gaan. Maar ze waren aanwezig en we konden een plekje uitzoeken. Nu alles even uitzoeken allemaal hoe alles werkt, water kachel enz. Bij nadere inspektie bleek dat onze afzuigkap niet werkte en dat de controlelampjes op het controlepaneel het ook niet meer deden. Wat kan dat nu weer zijn? Bleek dat het een zekeringprobleempje was. Morgen maar een doosje zekeringen halen. Daarna lekker gekookt en rond een uur of tien maar weer eens naar bed om maar weer een beetje in het ritme zien te komen. Goodnight.

Dag 3 Dinsdag 1 April.

Na een beetje onwennig nachtje (veel wakker) er om 6 uur s'morgens maar uit gegaan. We konden beide niet meer slapen. Dus maar koffie gezet en ontbijt gemaakt. Verder nog op internet een aantal dingetjes uitgezocht voor de route.
Tegen 8 uur zekeringen gehaald bij de campwinkel, zekering geplaatst en waarempel de afzuigkap werkte weer. Nog even kijken naar de controlelampjes maar deze bleken nog geen zin te hebben. Omdat we maar een km of 10 van de fabriek afstonden toch maar even langsrijden. Nadat alles opgeruimd was kwamen we daar rond half 10 aan. De jongen die ons gister had geholpen stond al raar te kijken, jullie hier. Ja we hebben een probleempje. Nadat hij de zekeringkasten had gecontroleerd, het controlepaneeltje losgedraait. En of er nou iets los had gezeten of niet ze branden weer. Nou ja niet alles want het lampje van de accu gaf aan dat hij leeg was en het lampje van het gas gaf helemaal niets aan. Nu is dat geen probleem want dat kunnen we ook op de tank controleren. Na wat overleg besloten om verder te gaan, want het kon wel een hele zoektocht worden naar het kabelprobleempje. En de belangrijkste lampjes van de tanks branden tenslotte weer.
Het was een mooie zonnige dag en de route zou richting Nashville en Memphis gaan. Zo snel mogelijk richting het zuiden voor betere temperaturen. Onderweg nog bij een amish kaasboerderijtje gestopt. Er stond langs de weg een bord met Dutch cheese factory erop, dus wij afslaan en naar de kaasboerderij. Lekkere stukjes kaas geproeft, maar van Gouda kaas en andere hollandse kazen hadden ze nog nooit gehoord. Waarom dan de naam dutch cheese was onze gedachte. Maar het blijkt dus dat de roots van de amish in zwitserland en zuid duitsland liggen vandaar deutsche Kase. En dat hebben ze vertaald naar Dutch cheese. Je kon ook duits met ze praten want hun moedertaal was eigenlijk pensylvanian dutch en dat had heel veel van duits weg. Nog een aantal heerlijke stukjes kaas gekocht voor bij het ontbijt.
Vervolgens onze rit vervolgd richting het zuiden. Onderweg was qua natuur nog niet bijster veel te zien. Na een tweetal pauze's onderweg hadden we er tegen de avond 300 mijl opzitten en was het tijd voor een camping op te zoeken. De camping waar we aankwamen was nog leeg, alleen een paar vaste plekken die bezet waren. Verder ook niemand te bekennen bij de receptie. Dus maar plekje uitgzocht en stroom aangesloten. Verder nagenoten van een heerlijk avondzonnetje en een lekkere maaltijd.

Dag 4 Woensdag 2 April

Tegen 20.00 uur begon het gisteravond te regenen en het heeft de hele nacht geregend. Dus s'morgens rond 8 uur maar vertrokken in de stromende regen richting het zuiden. Onderweg nog gestopt bij de wallmart. Wat heb je daar veel spullen. Je moet er echt bijna een halve dag voor uittrekken om alles te zien. Hier nog een pannetje gekocht, want die bij de camper zit bakt nogal snel aan.
Tegen 13.00 uur aangekomen in Nashville. Hier bleek dat het weer een uur vroeger was dus hadden we weer een uurtje erbij. Lekker hoor. Eerst maar eens een camping opzoeken dachten wij. Nu is koa camp erg bekend dus daar naartoe. Bleek die camping gewoon 60 dollar per nacht te vragen en dat langs de snelweg. Echt niet. Dus tomtom maar ingevoerd naar downtown Nashville en ja hoor een half uurtje later stonden we al met de camper op Broadway. Midden in het centrum. Nu nog die camper kwijt, maar al snel kwamen we een parkeerplaats tegen want een parkeergarage gaat natuurlijk niet lukken met een camper. Na een beetje steken en manouvreren een plekje gevonden waar ze ons niet konden vastzetten. Want onze camper was natuurlijk weer groter als de parkeerplaats eigenlijk was. Maar goed dit is USA en hier hebben ze allemaal grote auto's dus het is allemaal wel wat ruimer hier. In NL had het waarschijnlijk niet gepast. Lachen hoor. Kaartje gekocht en dan maar eens de stad in, de stad van muziek, de stad van de country. Overal countybandjes in de restaurants en kroegen. Heerlijke muziek. Verder nog de wall of fame nog bezocht. Een groot museum over het ontstaan van country. Erg interessant allemaal. Daarna nog super lekker gegeten in een restaurant. Liepen ineens bekenden langs die ook een camper gingen wegbrengen, alleen hun gingen naar Los Angeles. Hoe is het mogelijk zo'n groot land, grote stad kom je elkaar toch weer tegen. Na even een babbeltje te hebben gemaakt hebben we de camper weer opgezocht en zijn we via broadway naar een andere koa camping aan de andere kant van de stad. Hier kwamen wij aan rond 20.00 uur. De camping bleek al gesloten, maar dan kun je er wel gewoon op rijden en de volgende morgen betalen.
Morgen naar mephis maar nu eerst weer lekker slapen.
Het heeft even geduurt dat we het verslag konden plaatsen maar nu hebben jullie wel wat te lezen.
liefs en tot laters xx

• 03 April 2014 - 20:39

Gea:

Geen werk voor jou bij de Amish zeker Rolien!
    Leuk verslag hoor!

• 03 April 2014 - 23:34

Gert:

Erg leuk verslag over de eerste dagen ;-) Op naar de zon en veel plezier!

• 04 April 2014 - 10:41

Gerard En Aleida:

Het is nu al een spannend verhaal heel veel plezier Gerard en aleida.

• 04 April 2014 - 20:49

Harma En Wim:

Fijn om jullie verslag te lezen
    Blij dat het leuk gaat
    mooie camper , gelijk dat je een beetje grotere hebt geregeld
    Klein campertje is ook niks voor jullie ha ha zo,n overgang.
    Foto,s zijn ook mooi en Rolien stoer hoor camper rijden met een leesbril op.hihih
    Hoop dat de reis nog voorspoedig verder gaat verlopen en we zien uit naar de vervolg verhalen.
    Bij ons is ook alles oké hoor.
    Heel veel liefs en dikke kus van ons.xxx

• 08 April 2014 - 15:53

Jannet:

Mooi verslag! Leuk om jullie belevenissen te lezen.

Liefs, Jannet